Reklama w sieci – jakie są jej rodzaje?

Internet w dzisiejszych czasach jest dostępny bardzo powszechnie. Chyba każdy Polak posiada dostęp do bardzo dobrego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają całą Polskę, co pozwala na korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Coraz większą popularność zdobywa także Internet mobilny, a to dzięki coraz bogatszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów oraz tabletów. Tak duża liczba osób korzystających z łącza nie mogła przejść niezauważona – przedsiębiorstwa już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości XXI stulecia.

Przyjrzyjmy się zatem jakie formy reklamy w Internecie można rozróżnić. Rozpocząć musimy od tworzenia witryn internetowych. Tego typu strony to strony wizytówki firmy – zawierające takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy dokładnie prezentują ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Wizytówki firmowe posiadają także dział „O nas”, informujący klientów o historii firmy. Następne typy stron internetowych to przykładowo portale internetowe – tych ciągle przybywa. Pierwszą formą reklamy w sieci są banery reklamowe. Banery tego typu widoczne są na witrynach internetowych w różnych jej częściach – na górze, z boku lub na dole strony. Współcześnie banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, lecz często ciekawe materiały wideo, które prezentują ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne typy reklamy w Internecie to reklama w Google. Tutaj możemy wyróżnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są na przykład w wyszukiwarce czy też pozycjonowanie stron internetowych, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Z Google korzysta każdy – więc warto się tam reklamować! Jakie są koszty takiej reklamy? To wszystko uzależnione jest od rodzajów promocji, dziedziny, czy konkurencyjności. Jeśli planujemy zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych , wydaje się że najlepsza opcja to skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą oraz zrobią to najlepiej. Szczególnie, że wyszukiwarki internetowe nieustannie się zmieniają. Nie należy o tym zapominać.

Reklama w sieci to ponadto serwisy społecznościowe. Tutaj rozróżnijmy dwa podstawowe portale: Facebook a także YouTube. Konto na Facebook ma niemalże każdy, można tam się promować przez prowadzenie fanpage lub wykupując reklamy. Promujemy firmy, marki, czy np. organizowane cyklicznie i regularnie eventy. Dzięki wielu opcjom reklam możemy trafić z przekazem do wybranej grupy docelowej, to bardzo istotne. YouTube to natomiast materiały video – możemy zaprojektować reklamę i umieścić ją potem w tym serwisie. Czy to trudne? Raczej tak – dlatego opłaca się zaufać profesjonalistom i stworzyć idealnie przygotowany film wideo. Na YouTube możemy prowadzić swoje kanały oraz na tym zarabiać – spójrzmy jak popularni są youtuberzy, jak na przykład znany w całym świecie SA Wardęga.

Widzimy zatem bardzo jasno, iż możliwości na promocję w Internecie jest dużo. Oprócz tych zaprezentowanych oraz opisanych wyżej wymienić możemy również reklamę na Twitterze (portal mikroblogowy), pisanie artykułów, a także postów sponsorowanych. Publikujemy je na cieszących się popularnością portalach internetowych albo na konkretnych blogach, które pasują do nas tematycznie. Jeżeli mamy chęć zainwestować w reklamę internetową, należy opracować właściwą strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeśli mamy problem udajmy się do agencji reklamowych, które wiedzą jak promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Często to zdecydowanie najlepszy wybór oraz bardzo dobra forma promocji, która umożliwi nam obniżenie kosztów oraz skupić się na prowadzeniu firmy – to jest na tym, na czym każdy przedsiębiorca zdecydowanie zna się najlepiej.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>